תיקון מחשבים ותחזוקה מונעת

תיקון מחשבים יכול להיות עניין לא זול בכלל וקלקול במחשב עלול לגרום לכם גם נזקים שמעבר לכך. כיצד תוכלו להמנע מתקלות ומהצורך בתיקון מחשבים?

אין דבר מתסכל יותר מאובדן יום עבודה או אובדנו של חומר שעבדנו עליו במשך תקופה ארוכה, בגלל תקלה במחשב. כיום, להרבה אנשים, עם הצורך בחיבור כמעט קבוע לרשת, מחשב מקולקל הוא ממש ניתוק מהחיים השוטפים.

אם קורה והמחשב לא ניתן לתיקון, או שהחומר שנשמר עליו הלך לאיבוד ולא ניתן לשחזור, הנזקים הן לא רק כלכליים, אלא לעיתים קרובות אפילו רגשיים. זאת הסיבה שתיקון מחשבים הוא נושא חשוב שלעיתים קרובות לא סובל דיחוי.

תיקון מחשבים הוא עניין לבעלי מקצוע טובים, לטכנאי מחשב מנוסים ואמינים. שעת עבודה של טכנאי מחשבים, שמגיע אלינו לתיקון מחשבים או שמביאים אליו את המחשב, יכולה להגיע לכדי 250 ש"ח ואף יותר, והסכומים עולים, כאשר תיקון מחשבים דורש גם החלפת רכיבים או קניית גרסאות תוכנה חדשות.

תיקון מחשבים ותחזוקה שנתית מונעת

תחזוקה שנתית קבועה על ידי טכנאי מחשבים יכולה לשמור על המחשב שלכם מפני תקלות ומפני הצורך בתיקון מחשבים. מדובר בפעולות לא מסובכות, שכוללות ניקוי המחשב מאבק והרחקת גופים זרים (חרקים שונים, בעיקר), בדיקת המאווררים ותקינותם ועדכון תוכנות שונות. טכנאי מחשבים הוגן לרוב לא ייקח יותר משעת עבודה עבור בדיקה וניקוי.

תיקון מחשבים – תקלות קלות

יש אינספור תקלות מחשב קלות שתיקונן כלול בכל מה שנקרא "תיקון מחשבים", אבל אפשר לבצע אותן בצורה עצמאית. ברוב המקרים תיקון מחשבים כזה דורש עדכון דרייברים, למשל, הוספת זכרון או ניקוי. אגב תקלות קלות אלה, מפתיע לדעת כמה קריאות לתיקון מחשבים נגרמות בגלל כבל חשמל מיושן שהתקלקל או חיבורי כבלים שונים שהתרופפו ודרשו רק חיזוק.

תיקון מחשבים ותקלות חמורות

תקלות חמורות שדורשות תיקון מחשבים במעבדה או כאלה שתיקונן ייקח זמן רב עולות גם די הרבה כסף לפתור. תקלות אלה עשויות לצרוך החלפת רכיבים שונים ואפילו החלפת המחשב כולו. בתנאים מסוימים אמנם אפשר להסתפק בשדרוג רכיבי חומרה מסוימים, אבל מחשבים רבים – כשהם כבר זקוקים לתיקון מחשבים – מתגלים כמיושנים ותיקונם אינו כלכלי.

המסקנה מכל אלה היא אם כך פשוטה למדי: כדי להמנע המצורך בתיקון מחשבים, הטוב ביותר הוא לבצע אחזקה נכונה של המחשב ותחזוקה מונעת. טיפול מהיר בתקלות קלות – בעיקר תקלות חשמליות – יבטיח גם הוא תיקון מחשבים קל בלבד, בעת הצורך.

 

 

Leave a Reply