תיקון מחשבים ניידים

תיקון מחשבים ניידים – המדריך השלם

תיקון מחשבים ניידיםרבים מחזיקים בביתם מחשב נייד, ואין זה פלא. בשנים האחרונות המחשב הפך להיות כלי עבודה נפוץ וכמעט אין אדם שלא משתמש בו באופן יומיומי ונושא אותו ממקום למקום. במקביל לעליה בשימוש במחשב, תיקון מחשבים ניידים הפך למבוקש מאוד. אולם, כדאי לדעת שבשונה ממחשבים רגילים, המחשב הנייד הוא כלי עדין במיוחד. אי אפשר סתם כך לפתוח אותו ולראות מה יש בפנים. אם ברצונכם לתקן מחשב נייד, מומלץ להיעזר בטכנאי מחשבים מוסמך או במעבדה לתיקון מחשבים ניידים.


תקלות נפוצות במחשב הנייד

לפני שנעזרים באיש מקצוע לתיקון מחשבים ניידים, מומלץ בשלב הראשון לזהות את מקור התקלה. להלן כמה תקלות נפוצות במחשבים ניידים:

  • בעיה במטען – מחשבים ניידים מתקלקלים לעיתים עקב ירידה במתח החשמלי של המטען או חיבור לקוי. במקרים מסוימים גורם החיבור הלקוי להפעלה איטית במיוחד או לתקיעויות חוזרות ונשנות.
  • בעיה בתוכנה – בעיות בתוכנות המותקנות על המחשב עלולות לגרום לתקלות במחשב הנייד.
  • וירוסים זדוניים – וירוס או תוכנת ריגול שחדרה למחשב עלולים להשבית את פעולתו של המחשב או לפגוע בה.
  • נפילה, רטיבות, מכות חזקות – המחשב הנייד, כשמו כן הוא, ומטבע הדברים חשוף לסכנות יותר מהמחשב הנייח. במידה והמחשב נשבר או נפגע כתוצאה מנפילה, רטיבות או מכה חזקה ניתן לפתור את הבעיה בקלות באמצעות החלפת החלקים השבורים או תיקונם.

תיקון מחשבים ניידים – האם זה אפשרי?

כאמור, ניתן ורצוי לתקן מחשב נייד אך יש צורך באיש מקצוע מיומן ומנוסה. המחשב הנייד מורכב מחלקים שונים – יש ביניהם שמסובך לפרק ולהרכיב אותם ויש ביניהם שפחות. בגלל המבנה המיוחד של המחשב הנייד, חשוב לדעת שלא את כל אחד מהחלקים ניתן לפרק ולהרכיב. קחו לדוגמא את תחתית המחשב. בתחתית המחשב נמצא כל המידע החשוב ביותר, מה שנקרא "ליבת המחשב". תחתית המחשב מכילה את הזיכרון, המאוורר ועוד חלקים חשובים. במידה ואדם לא מקצועי מתעסק עם תחתית המחשב, הוא עלול לגרום לנזק משמעותי שקשה לתקנו. בניגוד לחלקים הרגישים, יש חלקים אותם ניתן להחליף ביתר קלות , כגון המסך או הצירים המחברים את החלקים השונים במחשב.
לסיכום, במקרה של תקלה במחשב הנייד מומלץ להיעזר במעבדה לתיקון מחשב נייד או באיש מקצוע המכיר את חלקי המחשב באופן יסודי.