מחשוב ענן לעסקים קטנים

העידן הטכנולוגי הוא כבר לא העתיד הרחוק שכולם דיברו עליו, הוא כאן ומתפתח בקצב מהיר מאוד. השינוי שחל באקלים העסקי מחייב את בעלי העסקים הקטנים נגישות מידית לכל המידע הדרוש להם. בין אם המידע נמצא במחשבים, טאבלטים, בסמארטפונים או אפילו על השולחן – נגישות למידע הוא שם המשחק. זוהי הנוחות ששמה הוא מחשוב ענן.

עבור עסקים קטנים ובינונים היתרונות בגישה למחשוב ענן הם אינסופיים. זוהי דרך מעולה לחסוך כסף, זמן מיותר בחיפוש מידע, להתיעל בקידום עסקי ולשפר את שיתוף הפעולה בין חברות שונות.

השימוש בענן

כיום, כמעט כולם משתמשים בשירותי הענן. החל מבעלי מחשבים בבית ועד לחברות ענקיות, לכולם יש מטרה אחת – אחסון מידע נגיש ונוח. עסקים קטנים משתמשים בשירותי הענן כדי לגשת למידע מאוחסן בצורה קלה המתאימה לכל מכשיר שברשותם.

בשונה מאחסון ושמירה של מידע על גבי הדיסק הקשיח במחשב הפרטי במשרד, בשירותי הענן המידע נשמר באמצעות האינטרנט. היתרון בכך הוא שניתן לגשת למידע השמור בענן בכל מקום שבו ישנה נקודת תקשורת. כמובן שרק בעל הגישה יכול להיכנס לפורטל העסקי.

השימוש בשירותי מחשוב ענן מאפשרים סנכרון מידע מידי בין מכשירים שונים ויכולת נגישות לסוגים שונים של מדיה כמו למשל, אפליקציות, סרטונים, קישוריות וקבצים. בעזרת הענן ניתן לשתף פעולה בו-זמנית בין כמה מקומות מרוחקים האחד מן השני כשהמידע הנחוץ לכולם נגיש וזמין באותה העת.

סוגים של מחשוב ענן

בעלי עסקים משתמשים בשלושה סוגים עיקריים של שירותי ענן לאחסון ושליפה מהירה של מידע.

ענן ציבורי

זהו שירות הנבנה על-גבי פלטפורמה חיצונית של ספק שירותי ענן. כאן, בעל העסק פונה לספק שירותי מחשוב ענן ומקבל קיבולת מסוימת של אחסון בהתאם לצרכי העסק שלו. מאחר וזהו ענן ציבורי, בעל העסק מקבל כמות של יכולת אחסון בתשתית משותפת. באחריותו של ספק השירות לתמוך בכל מה שקשור לתחזוקה ובטיחות הענן. ענן ציבורי הוא פתרון נפלא עבור אותם עסקים הדורשים גמישות, אמצעי טכנולוגיה מתקדמים וחיסכון כספי.

ענן פרטי

זהו שירות מחשוב הנבנה בתוך כותלי המערך הממוחשב של העסק. ענן פרטי נתמך על-ידי אנשי המחשוב של העסק עצמו. שירות ענן זה נבנה עבור עסקים הרוצים גישה בלעדית למידע שלהם, גמישות יתר ושליטה מלאה על מחשוב הענן. החיסרון העיקרי בשימוש בשירותי ענן פרטי הם העלויות הכספיות הגדולות הנובעות מתוך בניית סביבת המידע הפנימית.

ענן ציבורי-פרטי

שירותי מחשוב ענן ציבורי-פרטי הוא בעצם הטוב מכל העולמות. זהו פיצול של מידע מאוחסן בשני שרתים שונים, האחד בענן ציבורי והשני בתוך הענן הפרטי שנבנה בתוך העסק עצמו ונשלט על-ידי אנשי המחשוב. בשירות זה מידע עסקי קריטי נשמר בענן הפרטי בעוד מידע אחר נשאר בענן הציבורי של העסק וניתן לגשת אליו בצורה נוחה יותר.

ענן לעסקים קטנים – שורה תחתונה

כעת צריכה להתקבל ההחלטה, מהי הדרך הטובה ביותר עבור עסקים קטנים שצריכים מחשוב ענן? כל בעל עסק בין אם גדול או קטן צריך להסתכל על העסק שלו ולהיות ברור ברצונותיו מול העלויות הכספיות של חברתו. ענן ציבורי היא דרך נוחה וחסכונית לשמירה ושליפה מהירה של מידע אך ישנם חסרונות מבחינה בטיחותית וכמותית. ענן פרטי מצריך את החברה לפתוח מחלקה שלמה של אנשי תמיכה בטכנולוגיות מידע, דבר אשר מייקר מאוד את העלויות. הענן הציבורי-פרטי יכול מאוד להיות הפתרון המושלם עבור עסק צומח ומתפתח, שכן למחשוב זה יש את האפשרות לשמור מידע רגיש ולשתף מידע אחר מבלי לגרום לנזק כספי מיותר.

Leave a Reply