וירוסים במחשב ופתרונות אבטחת מידע

איום הווירוסים הוא איום מודרני שנמצא בתודעה של כל מי שמשתמש במחשב על בסיס קבוע

כאשר אנחנו מדברים על וירוסים בעולם המחשוב והרשת, הדרך הנכונה ביותר להבין את המושג היא להקביל אותו לווירוסים ביולוגיים שמוכרים לכולנו – הווירוס הממוחשב, בדומה לזה הביולוגי, גורם לפעילות לא רצויה שעשויה לפגוע בתפקודו של המחשב או בתפקודה של הרשת, כאשר במקרים רבים גורם התקיפה הראשון יהיה מערכת ההגנה, המקבילה למערכת החיסונית במחשב. הווירוס יכול לתקוף את תפקוד המחשב או הרשת, וכן את הזמינות, השלמות או הסודיות של המידע הנמצא עליהם. עוד הקבלה בין הווירוס הביולוגי לזה הממוחשב היא הנטייה של הווירוס הממוחשב להפיץ עצמו למחשבים נוספים דרך המחשב הראשון ש"נדבק" בו, ובכך להשתכפל ולהתעצם. וירוסים בעולם המחשוב המודרני יכולים להיות פעולה תוקפנית אקראית ללא מטרה ספציפית של האקר כזה או אחר, וכן דרכים לביצוע פשעים של תקיפה, גניבה או אפילו של פעולה מדינית כזו או אחרת. הקונטרה לווירוסים השונים היא מה שנקרא אבטחת מידע ברשת ובמחשב, ופתרונות אבטחת מידע מודרניים הם קודם כל פתרונות שאמורים לתת לנו מענה בהגנה מפני וירוסים.

כמה וירוסים נפוצים ומוכרים במיוחד לכל אחד מאתנו, וכמה תוכנות שמאפשרות לנו להימנע מהם

  • וירוסים מוכרים – הווירוסים הראשונים במרחב הממוחשב היו קיימים כבר בשנות השמונים, אך 11 הווירוסים שהיו ידועים בשנת 1985 הלכו והתפתחו, ובשנת 2000 כבר היו מוכרים למעלה ממיליון וירוסים. כיום, הטלפונים הסלולאריים שלנו חשופים לווירוסים בדיוק כמו המחשב שלנו ולעתים אף יותר מכך – בשל פגיעותם והמחסור בפתרונות אבטחת מידע עבורם. הווירוס המוכר ביותר בתודעה הציבורית הוא זה המכונה הסוס הטרויאני, סוג מסוים של וירוסים שבדומה לסוס המיתולוגי נכנס לתוך משאבי המחשב בצורה סמויה ושולח את גרורותיו הקטלניות שמטרתן להרוס מידע או לגנוב מידע. עוד וירוסים ידועים הם אלה שמטרתם להעיק ולהציף את המחשב וכך להאט את פעולתו, ווירוסים בעלי מסר פוליטי או חברתי כזה או אחר.
  • דרכי התגוננות – כיום כבר ברור שבכדי להגן מפני וירוסים בצורה הטובה ביותר אנחנו צריכים פתרונות של אבטחת מידע שלא יסתפקו רק בהגנה פאסיבית, אלא
    בסריקה מתמידה והתפתחות, כך שהפתרונות שאנחנו מקבלים יהיו מתקדמים כמו אלה שמנסים לתקוף אותנו. בין התוכנות היעילות בהקשר זה ניתן לציין לטובת
    תוכנות כמו Kaspersky, Juniper (המתמחה ב"מלכודות דבש"), Safenet (המספקת הגנה דינמית למשאבי רשת), ועוד מוצרים רבים בתחום אבטחת המידע והסייבר שנותנים לנו את המענה האיכותי ביותר בהתאם לצרכים שלנו – פרטיים או מסחריים.

כאשר אנחנו רוצים לספק למערכת שלנו את ההגנה המיטבית, אנחנו צריכים שירות איכותי בתחום

הגנה איכותית מקבלים דרך שירות המתמחה בפתרונות אבטחת מידע ברמה הגבוהה ביותר, ושירותים שכאלה, המספקים לנו את מגוון התוכנות והפתרונות הרלוונטיים, קיימים כיום בשוק – וכל שנשאר לנו לעשות הוא לפנות אליהם.

Leave a Reply