מהי התרומה העסקית של שירותי IT לארגון?

עם התפתחות הטכנולוגיה, עולה וגובר הקושי "לנהל" אותה, ולכן, הפך ניהול ה-IT בארגונים בשנים האחרונות לכורח המציאות. אם בעבר יכול היה בית עסק או ארגון להסתפק במחשב אחד או שניים, שכל אחד מהם הא יחידה בפני עצמו, כיום, מתמודד כל ארגון, קטן ככל שיהיה עם צרכים ההולכים וגדלים, של זרימת נתונים ממקורות שונים, מכשירי קצה שונים (נייחים וניידים), המתחברים למאגרים ובסיסי נתונים- DBA – הנמצאים במקומות שונים (כשרתים פיזיים ושירותי ענן) בדרכים שונות.

ה-IT במרכז הבמה

התפישה המיושנת הגורסת כי ה-IT הארגוני הוא הוצאה מיותרת פינתה את מקומה והוחלפה בידיעה כי ניהול IT נכון ויעיל בארגון יכול לא רק לחסוך לו כסף רב, אלא אף לסייע לו בתמיכה בתהליכים העסקיים המשופרים ובשיפור שרשרת הערך העסקית הקיימת בארגון. אם ניקח, כדוגמא, ארגון המציע ללקוחותיו מוקד מכירה ומוקד תמיכה/שירות לאחר קניה, מהר מאד נבין מה ערכו של ה-IT שם. השבתה לשעה של המערכת (בגלל קריסת שרת, למשל), לא רק יוצרת נזקים כלכליים מיידיים (בגלל אובדן שעות עבודה, ודורשי שירות/לקוחות שנתקלו בחוסר מענה), אלא אף נזקים עתידיים לתדמית הארגון.

מנהל ה-IT כמוביל חדשנות עסקית וטכנולוגית:

על כתפיו של המנמ"ר ("איש המחשבים של הארגון" לשעבר, וכיום – מנהל ה-IT הארגוני) מוטלת אחריות כבדה: לא זו בלבד שעליו לדאוג לציוד הקיים, לתחזוקה וניטור, הוא חייב להיות עם אצבע על הדופק בכל רגע אפשרי, לזהות מגמות טכנולוגיות הצוברות תאוצה, להתכונן ולהיערך לקראתן. ברוב הארגונים בהם קיים מנהל ה-IT, הוא זה אשר מצופה ממנו להוביל מהלכי חדשנות בתחומים הטכנולוגיים, ולפעול לאימוצם הארגון. מהלכים אלה, נעשים לעיתים, תוך כדי מאבק בדרגים הגבוהים, אשר החדשנות הטכנולוגית אינם נמצאת בראש סדרי העדיפויות שלהם. ממנהל ה-IT מצופה אף לחוש את הלך הרוח של משתמשי הקצה והלקוחות ולתווך בינם ובין הדרג הבכיר.

ניהול IT חיצוני – גם זו אפשרות יעילה

כפי שניתן להבין, ניהול ה-IT, הפך כיום, יותר מתמיד, לבעל משקל משמעותי בארגון ונועד לעשות כדי לעשות סדר ב"בלגן" הטכנולוגי שנוצר, לפתור תקלות שנוצרו ולמנוע היווצרות של תקלות נוספות בעתיד. אולם, לא כל ארגון יכול (או רוצה) להחזיק מנהל IT במשרה מלאה. כאן, מגיעות לעזרת הארגונים החברות המקצועיות המספקות שירותי IT חיצוניים. חברות אלה מעמידות לרשות הארגון ומשתמשיו (בדרגים השונים) חבילות שירות שונות, ה"תפורות" בהתאם לצרכי הארגון, וכך הארגון איננו מחויב למנהל IT "משלו", אבל בכל זאת זוכה ליהנות משירותי IT משופרים ברמת זמינות גבוהה.

לסיכום – אם בארגון שלך אך ורק מחשב אחד ואף הוא מנותק מרשת האינטרנט – זה הוא המקרה היחיד בו אין לך צורך בשירות IT. אולם, אם המצב איננו כזה, ניהול IT פנימי או על ידי שירות IT חיצוני הוא Must עבורך.

 

 

 

Leave a Reply