אבטחת מידע באינטרנט

אבטחת מידע היא למעשה פעולה ברורה וחד משמעית אשר מטרתה להגן על המערכות ועל מאגרי המידע שמאוחסן ונאגר בהם מפני גורמים בלתי מורשים המאיימים ומסכנים אותם, שכן העידן האינטרנטי מצד אחד מאפשר לנו ליצור, לצרוך ולשמור מידע באופן זמין ונוח ובהיקפים נרחבים אולם מצד שני, ישנו קושי רב בכל הנוגע לשליטה על המידע שלנו ועל הגישה של גורמים אחרים אליו על אחת כמה וכמה שמדובר על אותם אנשים שאין ברצוננו שיהיו חשופים ונגישים למידע שלנו.

למעשה, ישנם מערכת מידע רבות ומגוונות בהם אנו משתמשים בכל מקום ובכל זמן נתון באופן נגיש ונוח, הן במערכות המידע המצויות במכשירי הטלפון והן במערכות המידע המצויות במחשבים המשמשים חברות, תאגידים, עסקים והן את הלקוח הפרטי, אשר במרבית המקרים הם מעוניינים לחשוף את המידע לקהל לקוחות ספציפי ולמנוע מאנשים אחרים את הגישה ואת החשיפה של המידע לגורמים ולידיים לא רצויות, אשר לשם כך ישנו צורך באבטחת מידע באינטרנט.

אילו פתרונות מספקת אבטחת מידע באינטרנט ?

הנגישות והזמינות של מערכות המידע עלולה להוביל לסיכונים רבים בה, שכן אבטחת מידע אמורה לספק להם מענה ופתרון ולמנוע מאותם גורמים שליליים להיחשף אליהם ולגרום להם לסיכונים ולנזקים בלתי הפיכים כאלה ואחרים. בניהם:

  • וירוסים – וירוס הוא אחד הגורם המהווים סכנה ממשית הן למערכות המידע המאוחסנים ברשת ואף לשרתים המספקים את שירותיהם למחשבים.
    שימוש באבטחת מידע תמנע את דרכם וכניסתם של הווירוסים השונים אל המחשב ואת דליפתו של המידע אל אותם גורמים שליליים ולא רצויים.
  • האקרים – אבטחת מידע מונעת את חדירתם של גורמים לא מורשים (האקרים) אל רשתות המחשב ואל השרתים בו.
    חדירתם של האקרים אל הרשת עלול לגרום לנזקים רבים למידע המצוי בו, דבר שבא לידי ביטוי בהשמטה של מידע המאוחסן בו ולחילופין ע"י הכנסה והוספה של מידע שגוי.
  • פגיעה בפרטיות – חשיפת המידע והגעתו את הידיים הלא נכונות עלולה לפגוע באופן כזה או אחר בפרטיות המשתמש על יד האזנה או התחזות.

מה ניתן לעשות בכדי להגן על המחשב ועל מאגרי המידע המצויים בו מפני פריצה ?

ישנם מספר כלים ודרכים המאפשרים הגנה מקסימלית מפני חדירה של גורמים שליליים אל מערכות המידע המאוחסנות במחשב ומונעים את זליגתם ואת חשיפתם וכוללים בין היתר :

  • הצפנה – תהלך ההצפנה הוא למעשה תהליך של ערבול הנתונים / תקשורת והבאתם למצב בו גורמים לא רצויים יוכלו להיחשף אליו ולהשתמש בו, אלא רק אותו אדם אליו מועבר המידע והוא זה שיוכל לפענח ולפצח את המידע ואת הנתונים המוצפנים.
  • הזדהות – דרך נוספת להתמודדות עם חדירה ופריצה לרשת היא באמצעות הזדהות, ע"י שימוש בפרטי הזדהות (שם משתמש וסיסמא )אותם מספק המשתמש למערכת המידע, אשר בעזרתם ניתן לוודא את זהות

ישנן חברות אבטחת מידע רבות המציעות פתרונות ודרכים לאבטחת מידע ע"י שימוש בתוכנות אבטחה.

חברת אבטחת מידע תלווה אתכם לאורך כל התהליך החל משלב הייעוץ והתכנון דרך ניתוח מקורות סיכון וכלה באספקה של תוכנה אידאלית ומתאימה, הטמעתה ותפעולה.

Leave a Reply