תקלות במחשבים ניידים

שלא כמו במחשבים ביתיים נייחים, בהם, חלקי המחשב גדולים וניתן להוציא ולהחליף אותם בקלות. במחשבים ניידים, כאשר קורית תקלה המאלצת החלפת חלק מסוים במחשב, נדרש פירוק המחשב כולו על מנת להחליף את החלק התקול, מאחר ומחשבים ניידים, קטנים בהרבה מהמחשבים הנייחים.

ישנם תקלות נפוצות אשר קורות בכלל סוגי המחשבים, נייחים וניידים, מדובר בתקלות תוכנה, המצביעות על הימצאות וירוסים במחשב או על מערכת הפעלה שלא מתפקדת כראוי, מסיבה כזו או אחרת. תקלות אלה גורמות לירידה בשיפור ביצועי המחשב, וכן לתקיעת המחשב לעתים.

כמו כן, מחשב אשר עובד לאט ונתקע לעתים יותר קרובות, יכול להיגרם גם מדיסק קשיח פגום. סיבות לתקלות בדיסק קשיח, הינם בלאי או מכות או זעזועים שהמחשב קיבל בלי כוונה, מאחר ודיסק קשיח הינו חלק מכאני במחשב, אשר רגיש מאוד לזעזועים.

תיקון מחשבים ניידים

תיקון מחשב נייד, מתחיל באבחון התקלה על ידי טכנאי מעבדה לתיקון מחשבים ניידים, על פי אבחון התקלה, יודע הטכנאי כיצד יש לפעול לתיקון התקלה/איזה חלק יש להחליף על מנת להחזיר את מצב המחשב לקדמותו.

לרוב, כאשר מדובר בתקלות תוכנה, ניתן להימנע מהם אם נוקטים בשימוש נכון במחשב, כך לא תצטרכו להגיע למעבדת תיקון מחשבים ניידים ולהוציא כסף אשר יכלתם לחסוך אותו.

אבל לא רק, ניתן גם להימנע מלהגיע למצבים בהם הדיסק קשיח נפגם בצורה קשה, אשר מוציאה אותו מחוסר שימוש. מבלאי אי אפשר להימנע, זה מצב טבעי שקורה לכול החלקים של המחשב. מה שכן אפשר להימנע, זה, מנפילות או טלטולים של המחשב, אשר גורמים לנזק ישיר לדיסק הקשיח.

וירוסים, הינם תוכנות זדוניות, אשר נכתבו במטרה יחידה, והיא לגרום נזק למחשב הנגוע. כל וירוס שהוא, יכול לגרום לנזק למחשב, כזה או אחר. התסמינים של מחשב נגוע בוירוסים, הינם שונים וביניהם: מחשב איטי, מחשב נתקע, מחשב מתחמם מפעולה יתרה של וירוס אשר גורם למעבד לעבוד ללא הפסקה, מחשב שמתנהג מוזר, קבצים שונים במחשב נעלמים או אינם עובדים יותר וכו'. לאחרונה, חלו מספר מקרים של מחשבים הנגועים בוירוס כופר, מדובר בווירוס מתוחכם במיוחד, הנועד להצפין ברמה גבוהה ביותר, את הקבצים החשובים של המשתמש ולגרום להם להפסיק לפעול. הדרך היחידה לשחרר את הקבצים האלה מההצפנה, הינה, לשלם סכום כסף מסוים לאדם/קבוצה אשר שתלה את הוירוס במחשב שלכם.

שימוש נכון במחשב תמנע מצבים בלתי הפיכים בעתיד

קיימת חוסר מודעות מסוימת למשתמשי המחשב הביתי והאישי, בכול הנוגע לשימוש נכון במחשב, ולמניעת נזקים ותקלות עתידיות אפשריות. בכדי להימנע ממצבים עגומים אלה, ישנם מספר פעולות פשוטות שניתן לנקוט, והם:

  1. התקנת תוכנת אנטי וירוס ועדכונה

התקנת תוכנת אנטי וירוס במחשב, הינה פעולה פשוטה, אשר בעזרתה ניתן להגן על המחשב מפני איומים שונים. ישנם תוכנות אנטי וירוס חינמיים אשר ניתן להוריד מהאינטרנט ולהתקין בקלות. חשוב לבדוק מידי מס' שבועות שתוכנת האנטי וירוס שהתקנתם מעודכנת ופעילה ברקע.

  1. גיבויים שוטפים

חשוב לשמור ולגבות במקורות חיצוניים, כגון, דיסק און קי או כוננים ניידים אחרים/אחסון ענן, את הקבצים החשובים לכם (תמונות, מוזיקה, מסמכים וכו'), לעתים קרובות. זאת בכדי להימנע ממצבים בהם הדיסק קשיח תקול ברמה של אי יכולת לגשת לנתונים שבו.

  1. שימוש נכון במחשב

שימוש נכון במחשב, הינו הדרך הבטוחה והיעילה ביותר בכדי להימנע מתקלות שונות העלולות להיגרם למחשב. כאמור, מומלץ להתקין תוכנת אנטי וירוס להגנה מקיפה על המחשב, לגבות ולשמור מידי מס' שבועות את הקבצים החשובים לכם על גבי מקור חיצוני, וכן לא לפתוח קישורים ואתרים חשודים או לא מוכרים, העלולים להוריד וירוסים ותוכנות ריגול למחשב.

ישנם תקלות מורכבות יותר, המחייבות הגעה אל מעבדה לתיקון מחשבים ניידים, כגון, שפיכת נוזל על המחשב הנייד, מסך לא מציג כראוי תצוגה או שהפסיק לפעול, וכן תקלות בהם המחשב אינו נדלק כלל. בתקלות מורכבות מהסוגים האלה, ישנו צורך בהחלפת מסך למחשב נייד או החלפת מקלדת למחשב נייד, תלוי מהו אופן התקלה ומהו החלק התקול במחשב.