שיווק מתקדם בפייסבוק

היא אמנם הוקמה כרשת חברתית, או ליתר דיוק "הרשת החברתית" בה"א הידיעה, אבל אחת התופעות הבולטות ביותר בתחילת המאה ה-21 היא גם אכסניה מומלצת לפעילות עסקית ומי שישקיע בשיווק מושכל בפייסבוק יוכל לזכות ברווחים נאים בזכות הפופולריות העצומה של הפלטפורמה.

מיליארד גולשים ביום, 3.5 מיליון ישראלים

כבר בתחילת 2016 חצה מספר המשתמשים בפייסבוק ברחבי העולם את רף ה-1.5 מיליארד, כשמתוכם מיליארד בני אדם נכנסים לרשת החברתית שברא מארק צוקרברג כל יום. בישראל היו רשומים כ-4.5 מיליון משתמשי פייסבוק, ומתוכם כ-3.5 מיליון נוהגים לצרוך את התכנים השונים שמופיעים בה מדי יום (וכפי שכולנו יודעים, לעתים לא רק כל יום אלא גם כל היום).

המסקנה: שיווק מתקדם בפייסבוק מאפשר לכם להגיע לקהל עצום, מגוון מאוד (כשאתם יכולים לפלח אותו במדויק) ובאופן כללי לשפר משמעותית את הביצועים של העסק שלכם ואת שורת הרווח שלו.

הבסיס של שיווק נכון בפייסבוק

הבסיס של שיווק מתקדם בפייסבוק הוא הפרדה בין האישי לעסקי, כלומר יצירת דף עסקי שיהיה נפרד מהפרופיל האישי (אם כי גם בדף העסקי כדאי להשתמש בנימה אישית ובאינטראקציות ישירות עם הגולשים). בנוסף חשוב לזכור שתשומת הלב של הגולשים ברשת החברתית נמשכת מאוד לתמונות, כך ששיווק בפייסבוק חייב להישען על תמונות מושכות שאי אפשר להתעלם מהן.

דגש נוסף לשיווק ברשת החברתית הוא הימנעות משיווק אגרסיבי מדי – עסק שנתפש ככזה שרק רוצה למכור לנו מוצרים או שירותים יתקשה למשוך גולשים, ובוודאי שתגובות, לייקים ושיתופים. לעומת זאת תכנים בעלי ערך אמיתי לגולשים עשויים להפוך לוויראליים ולהעניק לעסק פרסום מסיבי באפס עלות.

שיווק מתקדם בפייסבוק – ככה עושים את זה הכי טוב

דוגמה אחת של שיווק מתקדם בפייסבוק שנשען על חשיבה יצירתית היא קמפיין של היינקן בברזיל. חברת הבירה ביקשה מגולשים לשלוח לה בדיחות קרש של ההורים, והפכה אותן לממים חביבים (וכמובן העניקה פרסים לסטטוסים המוצלחים ביותר). הפיכת החיסרון ליתרון בכלל בלי לדבר על היתרונות של המוצר הספציפי, נגיעה מדויקת בנקודה שרלוונטית לקהל רחב ובנוסף הסתמכות על תוכן גולשים, מהוות שיווק חכם בפייסבוק, ועל כן אפקטיבי מאוד.