שחזור דיסק קשיח – אל חשש, החומר לא אבוד עדיין

אם היינו צריכים להמשיל את המחשב לגוף האדם, סביר להניח שהיינו ממשילים את הדיסק הקשיח למוח שלנו. בלעדיו אנחנו לא יכולים לתפקד, שם נמצא כל החומר שלנו, שם נמצאים כל המסמכים, הזיכרונות, וכל הפרטים בעזרתם אנחנו יכולים לעבוד על המחשב, כולל מערכת ההפעלה והתוכנות השונות.

עם זאת, קיימים כמה הבדלים בין דיסק קשיח למוח האנושי, מלבד העובדה שאנחנו יכולים להחליף דיסק קשיח במידת הצורך ולהמשיך לעבוד עם המחשב, הרי שקיים הבדל מהותי אחד נוסף. אם הדיסק הקשיח מתקלקל, אנחנו יכולים לשחזר את החומר שנמצא בתוכו ולהעביר אותו לדיסק קשיח אחר.

שחזור דיסק קשיח הוא תהליך לא פשוט, אך הוא אפשרי ולא מעט אנשים פרטיים, עסקים וארגונים משתמשים בשירות זה לא פעם. לצערנו, לא פעם אנחנו מגלים שהדיסק הקשיח ניזוק מסיבה מסוימת, בין אם זה בגלל תקלה פנימית בחומרה, בין אם זה בגלל הפסקת חשמל שגרמה לו נזק ולעיתים זה נובע בגלל מקרים של מים או אבק אשר חדרו פנימה ופגעו בכונן. כל אלה עלולים ליצור בסופו של דבר מצב, שהדיסק הקשיח נהרס ולא ניתן להשתמש בו.

לכן שחזור דיסק קשיח הוא עניין מהותי וחשוב, שכן החומר אשר נמצא על הדיסק עדיין קיים וניתן להציל אותו, בהנחה כמובן שהדיסק לא נהרס לגמרי באופן פיזי, כך שאי אפשר לעשות איתו דבר. חשוב לומר, אומנם ניתן להשתמש בשירות זה, אך מוטב לא להסתמך רק עליו ולהשתמש גם בהתקני גיבוי חיצוניים עליהם אנחנו יכולים לשמור את המידע ולהשתמש בו מתי שאנחנו רוצים.

כיצד מתבצע השחזור

שחזור דיסק קשיח מתבצע באמצעות חיבור שלו אל מערכת חיצונית, אז מתחילים לעבור על הקבצים שנמצאים במערכת וניתן להציל אותם. לעיתים מדובר על קבצים שלמים ולעיתים על חלקי קבצים שייתכן ויהיה ניתן לשחזר אותם על ידי יצירת חלקים חדשים. חשוב להדגיש כאן, לא תמיד ניתן לשחזר את כל הקבצים, בוודאי אם קבצי המערכת עצמם נפגעו אז זו עלולה להיות בעיה שכן יהיה קושי מסוים להפעיל את הכונן עצמו. עם זאת ייתכן ותהיה דרך באמצעות קבצים חיצוניים להשתמש בכונן, רק לצורך שחזור.

לפני שמתחילים בתהליך, צריך לקבל הערכה מסוימת של זמן ועלויות, ייתכן מאוד שזה ישתנה בתהליך העבודה, ואז על המעבדה לעדכן אתכם, על מנת שתוכלו לדעת מה הוא הצפי וכך תוכלו להחליט האם הוא משתלם לכם.

לפני סיום חשוב להבהיר, שחזור דיסק קשיח חייב להתבצע על ידי גורם מקצועי, הוא לא יכול להיות להתבצע על ידי כל טכנאי מחשבים. כמו כן, אומנם ישנן תוכנות שמאפשרות שחזור קבצים, אך אם מדובר על נזק משמעותי, מוטב להשתמש בחברה מקצועית שתבצע את השחזור ולא להסתמך על תוכנות אלו.