קניתם מחשב חדש? תוודאו שיש לו את האחריות המלאה על כל נזק שייגרם לו

כאשר קונים מכשיר חשמלי לבית אנו זוכים לתעודת אחריות ולשירות של חברה מקצועית. את התעודה מנפיק עבורנו היצרן או היבואן, וכאשר אנו זקוקים לשירות עלינו לקרוא לטכנאי של החברה או להביא את המכשיר לתחנת שירות של היצרן או החנות ממנה רכשנו את המוצר. כאשר אנו רוכשים מחשב חדש לבית או לעסק, האחריות כוללת רק כיסוי בגין נזקים שנגרמו לחומרה, בהתאם לתעודת האחריות. במחשב יש חומרה ותוכנה, אך האחריות מכסה רק את החלפים הפנימיים, ועבור תיקון בעיות תוכנה אנו צריכים להזמין טכנאי ולשלם תמורת השירות.

תקופת האחריות

בבואכם לרכוש מחשב או מכשיר חשמלי אחר עליכם לתת דגש לנושא האחריות. יצרני מחשבים מעניקים אחריות מקיפה לחלקי המחשב, אך לא לתוכנה, לרוב האחריות ניתנת לשנה, אך ישנם מותגים המציעים אחריות ארוכה יותר, עד שלוש שנים. כאשר רוכשים מכשיר חשמלי האחריות משתנה בין היצרנים השונים ובהתאם למכשיר והדגם אותו קונים. לכן, מעבר להשוואת המחירים יש לבדוק גם את תקופת האחריות וחשוב לקרוא את סעיפי האחריות על מנת להבין מהי כוללת.

רוב יצרני המחשבים הניידים מעניקים אחריות לחצי שנה בלבד עבור הסוללה, ועד שנה למטען. האחריות כוללת כיסוי תקלות חומרה שונות, כל עוד הנזק למחשב לא נגרם בעקבות שימוש לא נכון של המשתמש, לרבות שבר, סדקים או נוזלים שגרמו לנזק.

כאמור, אחריות למחשב חדש אינה כוללה תוכנה, עם זאת במידה ותרכשו מחשב של אחד המותגים המובילים תוכלו לקבל תמיכה טלפונית. חשוב לציין כי מותגי מחשבים ניידים מציעים אפשרות לרכוש אחריות מורחבת לתקופה ארוכה יותר, יש חברות המציעות שירות עד בית הלקוח. מספר חברות מציעות אחריות מורחבת בתוספת תשלום הכוללת תיקון המחשב בבית הלקוח.

שירות בתקופת האחריות

אם בכוונתכם לרכוש מחשב חדש או לקנות מוצרי חשמל חדשים, כדאי לערוך סקר שוק מקיף, אך אין למהר ולקנות את המוצרים בחנות המציעה את המחיר הזול ביותר. עליכם לבדוק מהי תקופת האחריות על המוצר, מה כוללת האחריות, וחשוב מכך, היכן מקבלים שירות בתקופת האחריות.

בעקבות תלונות רבות של צרכנים הממשלה קבעה תקנות מחייבות חדשות בנושא אחריות למכשירי חשמל. כעת, היצרן או היבואן חייבים לספק תעודת אחריות לשנה על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה שעלותם גבוהה מ- 150 ₪. עם זאת, ניתן להתנות את האחריות בהתקנה של המוצר על ידי טכנאי מוסמך של החברה. האחריות תתחיל מרגע ההתקנה.

על היצרן, היבואן או משווק מטעמם לתקן ללא תשלום כל נזק וקלקול שהתגלו במכשיר החשמלי בתקופת האחריות, לרבות החלפת חלקים מקולקלים. יש לציין כי החוק מחייב את היצרן או היבואן להשתמש רק בחלפים מקוריים כדי לתקן את הבעיה.

בנוסף, התקנות החדשות מחייבות את היצרנים והיבואנים להקים נקודות שירות בכל אחת מהערים הגדולות- ירושלים, תל אביב, באר שבע וחיפה, כאשר בית העסק ממנו רוכשים את המכשיר נחשב לנקודת שירות, אלא אם קיימת תחנת שירות אחרת במחק של עד 15 ק"מ מהעסק.

לסיכום, בעת רכישת מחשב או מכשיר חשמלי חדש בדקו בקפידה כי הנכם מקבלים אחריות מלאה לכל נזק שייגרם למוצר.