מערכת CRM – ניתוח מידע

מערכות CRM יכולות לעשות עבור העסק שלכם את כל ההבדל, אך הכל תלוי ביכולת שלכם לנתח את כל המידע והנתונים אשר מופקים ממהלך המכירות והשירות אשר מוצע על ידי העובדים שלכם ללקוחות הקצה כדי באמת להשפיע בצורה טובה ולגרום לעלייה במכירות. בכתבה הבאה תוכלו לקבל טיפים שיוכלו לעזור לכם בניתוח מקיף של המידע מהשימוש במערכת CRM.

שדות הכרחיים

כל המידע אשר יהיה זמין עבורכם תלוי בשדות אשר העובדים הולכים למלא בזמן ההתנהלות מול כל לקוח ולקוח. האפשרויות לשדות השונים הם בלתי מוגבלות, ותוכלו להתאים ולסדר אותם לפי הצורך.

השדות האלה יהוו עבורכם את הכלי ממנו תרצו לשאוב את המידע ההכרחי. לדוגמה, אם יש לכם עסק תיירותי, ואתם מעוניינים לדעת כמה לקוחות שלכם מגיעים בהרכב של משפחה, תוכלו להכניס שדה חובה לכל המוכרים אשר יציין את ההרכב שאיתו הלקוח יגיע לחופשה. כך תוכלו לדעת כמה לקוחות מגיעים בתור זוגות, משפחות, יחידים וכל מה שיעלה על רוחכם.

המידע אשר יצטבר במערכת יהיה תלוי בשדות המוצעים בכל פניה ובמילוי שלהם על ידי העובדים. השתדלו להפעיל רק שדות אשר יתאימו לכל העובדים מכל המחלקות, ורק כאלו אשר יוכלו לתרום לכם מבחינת ערך המידע.

ניתוח הספק עובדים

אתם תוכלו לראות בדיוק כמה פניות נמצאות אצל כל מוכר או נותן שירות, תוך כמה זמן הוא בממוצע סוגר את הפניה, שביעות רצון של הלקוחות מאותו עובד ועד הרבה אפשרויות אחרות.

במידה ותרצו, תהיה לכם את האפשרות להוציא דו"ח עבור כל נותן שירות בנפרד, כדי לראות בדיוק את מדדי הנתונים שלו. בנוסף, תוכלו להראות את אותו דו"ח לעובד ולמנהל הישיר שלו כדי להוביל לשיפור.

חשוב לציין שרצוי יהיה לבדוק רק את המטריקות אשר משפיעות על תהליך קבלת ההחלטות שלכם, ולא להתייחס לכאלו אשר לא נוגעות לדבר. לדוגמה, אם אתם בודקים את נתוני המכירות של מחלקת ההזמנות המקוונת, לא יהיה צורך להכניס לדו"ח מקור הפניה, אלא אם העובד פועל בצורה שונה עם לקוחות ממקורות אחרים.

הפקת דו"חות מקצועיים

במידה וגם הנתונים הפיננסיים נמצאים זמינים במערכת CRM, תוכלו להוציא דו"חות כלכליים מסודרים בעזרתה. לעיתים נעשה שימוש במערכת מכירות נפרדת אשר לא מציגה אפשרות להתממשק עם מערכות CRM, ולכן אם אתם מעוניינים לעבוד דרך ישות אחת מרכזית אשר תכלול את כל המידע, יהיה עדיף לבחור באחת אשר תציג את כל האפשרויות.