מה ההבדל בין מדפסת לייזר למדפסת הזרקת דיו?

התנהלותו של משרד במאה ה-21 כרוכה בהדפסות שוטפות, אשר רבות מהן מבוצעות בבית העסק עצמו. צרכים משרדיים אלו מסופקים בימינו על ידי שוק נרחב של סוגי ודגמי מדפסות הפועלות בטכנולוגיות שונות, כדוגמת מדפסות הזרקת דיו, לייזר ומדפסות משולבות. על מנת לדעת איזה סוג מדפסת עשוי להתאים לצרכי המשרד שלכם, חשוב להגדיר את דרישות ההדפסה, להכיר את ההיצע הקיים ולהבין את הפתרונות המוצעים לכם.

מדפסת הזרקת דיו

מדפסות הזרקת דיו כדוגמת אפסון  L210‎iהן מדפסת צבעוניות הפועלות באמצעות מזרקים זעירי ממדים, אשר תפקידם להזרים את הדיו אל הדף המודפס. בנוסף, מזרקים אלו מאדים ושואבים דיו מיותר, מה שמבטיח את איכות ההדפסה ומונע מריחות. מדובר במדפסות ותיקות בשוק שהינן זולות יחסית לרכישה, אך עלות ההדפסה באמצעותן גבוהה עקב מחירי ראשי הדיו שיש להחליף באופן תדיר. יחד עם זאת, יש לציין שקיימת אפשרות לעבוד גם במצב טיוטה, החוסך בכמות דיו הנדרשת להדפסה. בשורה התחתונה, מדפסות מסוג זה יותר מתאימות למי שאינו נדרש להרבה הדפסות, בין אם לצרכים ביתיים או משרדיים.

מדפסת לייזר

מדפסות לייזר מוצעות בגרסת שחור לבן או צבעוני, כדוגמת אפסון AL-M200. מדפסות אלו פועלות באמצעות קרן לייזר ותוף גליל המחובר לאבקת הדפסה, שמכונה טונר, ולאחר ההדפסה הדף עובר תהליך חימום המקבע את צבע הטונר על הנייר. מדובר במדפסות יקרות יחסית לרכישה, במיוחד אם מדובר במדפסות לייזר צבעוניות, אך עלות ההדפסה השוטפת נמוכה בהרבה בזכות מחירים זולים יחסית של הטונרים הנדרשים. על כן, הן כדאיות לרכישה עבור משרדים ובתי עסק הנדרשים באופן יומיומי להרבה הדפסות.