למה לימודי תכנות לילדים הם חוויה מעשירה במיוחד?

אין כמעט הורה שלא רוצה להעניק לילדים שלו חוויות מעשירות. בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים אך טבעי הוא שחלק גדול מהאפשרויות שהן גם מהנות וגם מעצימות יהיו קשורות למחשבים – ובהתאם לימודי תכנות לילדים הם אופציה מומלצת במיוחד.

מה כוללים לימודי תכנות לילדים?

כשמדברים על ילדים שלומדים תכנות חשוב קודם כל להבהיר למה הכוונה: לא מדובר כמובן בלימודי מדעי המחשב באוניברסיטה או בקורס תכנות שיהפוך את הילד שלכם לאיש מקצוע מבוקש על-ידי חברות היי-טק – אבל כן מדובר על תכנות מחשבים וליתר דיוק מחשב ייחודי וידידותי לילדים בשם מיקרו:ביט.

לימודי התכנות בעזרת אותו מיקרו:ביט מעניקים לילדים הזדמנות מצוינת לפתח חשיבה לוגית, ללמוד את עקרונות תכנות המחשבים, להתנסות גם בחשיבה אלגוריתמית, לתרגל פתרון בעיות על בסיס הכלים החדשים שקיבלו וללמוד לחקור את כל האפשרויות שמקנה מחשב – כישורים ויכולות יקרי ערך בעולם של היום, הן בגיל צעיר והן בהמשך החיים.

באיזו מסגרת מתבצעים הלימודים?

לימודי תכנות לילדים על בסיס מיקרו:ביט יכולים להיות פעילות שמתבצעת במסגרת בית הספר, במסגרת צהרון או בכל מסגרת אחרת שבה שוהים ילדים. היתרונות הרבים של פעילות זו, שבנויה על-פי העקרונות של ה-PBL (ראשי תיבות של Project Based Learning, גישה שמהווה את חוד החנית בחינוך ילדים כיום), הופכים אותה לפופולרית מאוד במדינות רבות ברחבי העולם וגם בארץ העניין בה נמצא במגמת עלייה מובהקת. עוד כדאי לקחת בחשבון כי בנוסף להעצמה שמאפשרים לימודי התכנות לילדים מדובר גם בפעילות כיפית להפליא.

מה זה מיקרו:ביט?

הפעילות מבוססת כאמור על מחשב ייחודי שנקרא מיקרו:ביט. הוא פותח בין השאר בעזרת סמסונג ומיקרוסופט במטרה לאפשר לימודי תכנות לילדים בדרך אפקטיבית שמותאמת להם במיוחד. המיקרו:ביט מתחבר לכל מחשב (עם כל מערכת הפעלה) דרך USB, והתכנות עצמו מתבצע באמצעות ממשק ידידותי ואינטואיטיבי. בין השאר ניתן לתת פקודות להפעלת 25 נורות לד, על בסיס זיהוי לחיצה על שני כפתורים ומידע שמתקבל משלל חיישנים (חיישני אור, טמפרטורה, תנועה ועוד). עוד כדאי לדעת כי ילדים רבים בארץ כבר נהנו מהפעילות המתקדמת ומפירות התכנות.