כך תדגם את המחשב שלך

מחשב הוא כיום ללא ספק אחד המכשירים הבסיסיים והנחוצים ביותר בחיים של כולנו, צעירים ומבוגרים כאחד. מוצר צריכה בסיסי ממש. בין אם אנחנו מחזיקים מחשב נייד או נייח, משתמשים בו לעבודה וללימודים או לצרכים אחרים, כל אחד ואחת מאיתנו מכירים את הצורך היום יומי במחשב טוב ואמין, צורך אשר מורגש במיוחד דווקא כאשר אנחנו מבלים כמה ימים (או אפילו יום אחד בודד) בלי המחשב, ומבינים עד כמה אנחנו משתמשים בו למיליון ואחד צרכים שונים.

מכיוו שמדובר במכשיר נחוץ ובסיסי כל כך, מומלץ לכל אחד לשדרג ולדגם את המחשב האישי שלו, כך שיפעל בצורה אופטימאלית. מהן הנקודות בהן מומלץ להשקיע בשדרוג המחשב האישי שלנו?

 

הרחבת זיכרון, כרטיס מסך וקול ועוד – משקיעים בחומרה למחשב

נתחיל עם החומרה של המחשב האישי שלנו. הכוונה היא לרכיבים ה"מוחשיים" השונים המרכיבים את המחשב (בניגוד לרכיבי התוכנה).

אחד מרכיבי החומרה החשובים ביותר אותו מומלץ לשדרג על מנת להביא את המחשב לתפקוד אופטימאלי הוא הזיכרון הפנימי (ddr). זיכרון טוב וגדול (4 גיגה בייט ומעלה, כתלות בצורך ובשימוש) יאפשר למחשב לעבוד בצורה מהירה ויעילה. רכיבים חשובים נוספים שכדאי לשדרג במידת הצורך הם כרטיס מסך איכותי, וכמובן מסך גדול וחדש בעל רזולוציה גבוהה (במקרה של מחשב נייח). כרטיס מסך חזק מומלץ בעיקר למי שמשחק משחקים מתקדמים ומורכבים הדורשים תפקוד מסך גבוה. כדאי שיהיה על המחשב שלנו גם כרטיס קול איכותי, לפחות כזה המתאים לצרכינו בכל הנוגע למוסיקה במחשב.

ולסיום, הגדלת הזיכרון של המחשב (נפח האכסון) היא פעולה מתבקשת מפעם לפעם. אנחנו עובדים כיום עם קבצי מדיה גדולים, ולא מזיק לשדרג לזיכרון בנפח TB1 לפחות.

 

מערכת הפעלה מעודכנת ואנטי וירוס טוב – משדרגים את התוכנה

החלק השני, והלא פחות חשוב, הוא צד התוכנה. רכיב התוכנה החשוב ביותר הוא כמובן מערכת ההפעלה. חשוב להוריד שדרוגים סדירים למערכת ההפעלה על מנת שכל תוכנה ואפליקציה חדשה שאתם מתקינים על המחשב תפעל בצורה חלקה. שדרוגים אלו קורים באופן אוטומטי, אך צריך לעיתים לאשר ולאפשר למחשב לעשות זאת.

במידה והמחשב שלכם נתקע לרוב ואתם לוקחים אותו לאיש מקצוע על מנת לטפל בו, כדאי לבקש שיתקין לכם אנטי וירוס טוב. זה ימנע מאינספור הוירוסים המסתובבים של ברשת מלהגיע למחשב שלכם ולגרום לו לעבוד לאט ואף להפסיק לפעול כלל.

קיימים כמובן רכיבי תוכנה חשובים נוספים. בנושא זה מומלץ ביותר להתייעץ עם איש מחשבים מקצועי על מנת להתאים את השדרוג הרצוי לתכנת המחשב שלכם.

מדגמים את המחשב בליווי אנשי מקצוע

עולם המחשב, חומרה ותוכנה כאחד, כל כך גדול ורחב, עד כי הדרך היחידה לדעת בוודאות כי אתם משדרגים בצורה נכונה ומתאימה הוא לעשות זאת בליווי צמוד של אנשי מקצוע. בחנויות המחשבים הגדולות תדעו בוודאות כי אתם מקבלים שירות מקצועי ומקיף. חנויות אלו מציעות את כל המוצרים הנחוצים, ואף חשוב מזה – את כל הידע והניסיון הנדרשים על מנת להמליץ לכם בדיוק כיצד כדאי לכם לשדרג את המחשב שלכם, וגם לעשות זאת עבורכם בצורה טובה.