כיצד נתקן את המחשב לבד?

כיום מרבית הפניות לטכנאי מחשבים נובעות מהצורך לתקן את המחשב מתקלה שאינה תקלת חומרה במחשב, מדובר בתקלה פנימית מתוכנה זדונית במערכת ההפעלה, וירוס, עומס ובעיות כאלו או אחרות אשר גורמות למחשב שלנו לעבוד באופן איטי ומציק.

אז לא תמיד צריך להזמין טכנאי לתיקון מחשבים ישנם מגוון פעולות שניתן לעשות לבד באמצעות שימוש בכמה תוכנות עזר אשר מנקות את המחשב מקבצי TEMP, תוכנות רוגלה ווירוסים.

כיום עם כל ההורדות, חובה אנטי וירוס פשוט בכל מחשב, אפילו האנטי וירוס של מערכת ההפעלה של וינדוס יספיק בתור התחלה, למחמירים יש אנטי וירוס בתשלום המומלץ ביותר הוא NORTON.

ישנם תוכנות שמנקות קבצים ישנים ומתקנות בעיות בסיסיות במערכת ההפעלה, כמו CCLEANER שהיא תוכנה חינמית, שמוחקת קבצי TEMP, בודקת תוכנות ריגול במחשב, מבצעת תיקונים בסיסים במערכת ההפעלה ומוחקת קבצים ישנים שאינם פעילים (אין מה לחשוש, אלו לא קבצי תמונה או מסמכים) מדובר על קבצי היסטוריה של הדפדפן, סל מיחזור וכדומה.

כל מה שדובר עד כה, מדבר רק על בעיות איטיות של המחשב ולא על תקלות חומרה כמו רעשים שהמחשב עושה, בעיות שמע, איכות, משחק שלא עובד וכדומה. אנחנו רק מנסים להחזיר את המחשב למצב כמו שקיבלנו אותו, מהיר ושמצליח להפעיל את התוכנות הבסיסיות כמו אופיס וגלישה באינטרנט, לא משחקים חדשים ועוד.

"אני לא מצליח לראות סרט", תקלות אלו נפוצות והפתרון הוא פשוט מאוד, לא חייבים להזמין טכנאי מחשבים בשבילך תיקון מחשבים ברמה הזו, מדובר בסך הכל על התקנת קודקים, שבאמצעותם ניתן לצפות בפורמטים שונים של סרטים על גבי המחשב, תקלה הזו נפוצה בדרך כלל במחשבים שעברו פורמט ומחשבים חדשים.

לרבים קורה שהם התקינו תוכנה רגילה ותוכנה זדונית "השתלטה" להם על המחשב, כמו למשל שמנוע החיפוש שלהם השתנה, יש להם פרסומות בכל מקום, דף הבית שלהם השתנה ועוד.

אלו תוספים ותוכנות זדוניות שמאוד קשה להיפטר מהם, ישנם תוכנות שנועדו רק לפתור את הבעיה הזו, כיום יש מגוון כלכך רחב של תוכנות מהסוג הזה, שכמעט ואי אפשר להיפטר מהם באופן עצמאי ופשוט ומשתמשים רבים מתייאשים ומזמינים טכנאי מחשבים שיפרמט להם את המחשב או יפתר להם מהבעיה המטרידה הזו.

על מנת לפתור את הבעיה, הכנסו לדפדפן, קבלו את דף הבית שהשתלט לכם על המחשב, יהיה רשום שם את השם של "מנוע החיפוש" המטריד, תכנסו לגוגל ותרשמו את השם שלו, ישר יקפצו לכם המון אתרים שמדברים על האתר הזה ושאנשים מנסים להיפטר ממנו בדיוק כמוכם! מה שצריך לעשות זה להוריד את התוכנה שמוחקת אותו, היא בדרך כלל עובדת על  אתרים כמוהו ואחרים ופותרת לכם את הבעיה.

על מנת להימנע ממקרים כאלו בעתיד, כאשר אתם מתקינים תוכנה, אנא בדקו על מה אתם לוחצים לפני שאתם עושים "הבא" בכל פעם, על פי החוק אתם מאשרים את התקנת התוכנה בדרך כלל מבלי לשים לב, אחרת זה פלילי. ואתם תמיד עושים זאת בכל פעם שאתם מתקינים תוכנה אם אתם לא קוראים את האותיות הקטנות.