יש לכם לפטופ? הנה כמה סימנים לתקלות נפוצות שיש להכיר

קצרה היריעה מלהסביר כאן באריכות על כל הסיבות שמביאות לפופולאריות העצומה של מחשבים ניידים (לפטופים) כיום, העולה על זו של אלה הנייחים. המחשבים הניידים של היום, תוצרת כל השמות הגדולים, מגיעים עם מפרט טכני איכותי, שאמור להביא לכך שהם יישמרו היטב ויתפקדו ללא דופי למשך שנים ארוכות. הבעיה היא שבפועל, אין מחשב אשר חף לחלוטין מתקלות או מבעיות שונות. אז מהן התקלות הנפוצות ואיך תזהו אותן? על כך ועוד במאמר הבא.

מחשב איטי

הסימפטום העיקרי של המחשב האיטי ברור מעצם ההגדרה שלו ככזה: יהיה זה מחשב אשר זמן הטעינה הראשוני שלו ארוך מהמקובל, וכך גם התפעול השוטף (פעולות דוגמת פתיחת תוכניות, גלישה באינטרנט וכן הלאה). כל אלה פוגעים בצורה משמעותית בפונקציונליות של השימוש במחשב וגורמים לתסכול רב בקרב המשתמשים בו.

אם אתם מרגישים שהמחשב שלכם איטי הרבה יותר מאשר בעבר, יש מספר דברים שעליכם לבדוק. בדקו מהו נפח הזיכרון הפנוי במחשב ומחקו את כל מה שאינכם זקוקים לו. בטלו את התוכנות שאינן מועילות לכם ורצות ברקע, אלו שעולות בכל פעם שהמחשב מופעל, בצעו סקירת וירוסים מקיפה, בחנו את מצב הכונן הקשיח (באמצעות פונקציית Check Disk) ועוד. כמובן, מעבדה מקצועית מטעם היצרנית, דוגמת טושיבה ישראל, תוכל לסייע בבדיקות ובפתרון הבעיות.

בעיות במסך

מסך המחשב הנייד הוא רגיש מאד לתקלות, גם עקב העובדה שהוא מהווה מקשה אחת עם המחשב ועומד בלא מעט תזוזות וסכנות לפגיעות פיזיות. סימנים רבים עשויים להעיד שמשהו במסך אינו תקין, באופן זמני או קבוע: ריצוד, קפיצות או עיוותים שלו, פיקסלים "סוררים" ועוד. כדי לפתור זאת יש לבחון את הגדרות התצוגה של המחשב במקרים הפשוטים, בעוד שבמצבים מורכבים אין מנוס אלא לפנות למעבדה מקצועית.

הסוללה מזייפת

סוללת המחשב הנייד היא אחד הרכיבים החשובים בו, אך גם היא אינה חפה מבעיות. פעמים רבות אנחנו מגלים כי אורך החיים של הסוללה קצר פי כמה ביחס לעבר או למה שהובטח לנו, כשלפעמים גם אין לנו אפשרות לעבוד ללא חיבור ישיר לחשמל. זה יכול להיגרם עקב בלאי "טבעי", אך גם כתוצאה מפגם מסוים בסוללה, ממגעים בעייתיים או מהגדרות שגויות.

ניתן לעבוד על המחשב עם סוללה אחרת (של אותה יצרנית, ורצוי של אותו דגם) ולנסות לראות האם הבעיה קיימת גם איתה. אם הסוללה פגומה, אין מנוס אלא לפנות לחנות או למעבדת מחשבים ולהחליף אותה – במקרה כזה בדקו האם יש אחריות תקפה על הסוללה.