הנה דרכים מהירות לשמירה על המחשב הנייד

המחשב הנייד נמצא איתנו כבר למעלה מעשור עם השנים הפך המחשב הנייד לכלי הכרחי   לאנשי עסקים, אבל הזמן עושה את שלו וכך סיפק המחשב הנייד מענה לכלל הציבור, וכיום רואים יותר ויותר אנשים משתמשים במחשבים הניידים. בכל מקום אם זה בבית הקפה השכונתי ואפילו בגינה הציבורית מתחת לבית או בנסיעות ארוכות. המחשב הנייד עובד שעות נוספות ולעיתים אף מעבר לכך. אז מה עושים על מנת לשמור על המחשב ולאפשר לו חיים ארוכים ובריאים יותר? יש מספר דרכים בהן ניתן להיעזר.

מחשב נייד

כיצד ניקיון מאריך את חיי המדף של המחשב הנייד?

שאלנו את טכנאי המחשבים יוהן אזרזר מחברת קום סרוויס שמעניקה שירותי תיקון מחשבים איך באמת מאריכים את חיי המחשב והאם ישנו קשר מהותי בין ניקיון לבין אריכות ימיו של המחשב הנייד? מסתבר שכן.

העיניים של המחשב – אחד החלקים הבולטים במחשב הוא המסך , בלעדיו פשוט אין מחשב ולכן חשוב לשמור על ניקיון המסך כיצד? להימנע מלגעת במסך , לא פעם הידיים שלנו לא נקיות ויש הצטברות של שומנים על האצבעות נגיעה במסך המחשב במצב כזה יכולה לקלקל את המסך. לא מומלץ לנקות את המסך עם מטלית רגילה אלא כזו שמיועדת למסכים.

המקלדת – הלכלוך שמצטבר בין מקשי המקלדת יכול אף הוא להזיק לעבודתו של המחשב, אם זה הצטברות אבק, פירורים ועוד. כדי לנקות את הלכלוך תחת המקלדת צריך להפוך את המחשב וקצת לנער אותו לא בחוזקה כדי לא להזיק יותר מדי למחשב. גם בפינות חשוב לנקות וזה בעזרת ספוגית, או מברשת קטנה הנכנסת לפינות.

ניקיון פנימי – עם פיתוח התוכנות השונות במערכות המחשוב יש סכנה לווירוסים שיכולים לתקוף את המחשב ובמקרים מסוימים פשוט לנטרל אותו מכלל שימוש, מה בכל זאת ניתן לעשות וכיצד אפשר להתגונן ממתקפת ווירוסים כזו או אחרת? הפעולה הראשונה היא לעדכן תוכנת הפעלה משל עצמו ולעדכן תוכנה המגנה מפני ווירוסים.

תהיו מקוריים – חלקי החילוף של מחשבים ניידים הם רבים וקיימים בכל חנות מחשבים סטנדרטית, אבל! יש להבין כי שימוש ברכיבים מזויפים או לחילופין אינם מקוריים יכולים להזיק למחשב. אם זה סוללות, מטענים, ועוד.

תקלות במחשב הנייד הניתנות לתיקון

ידוע כי מחשבים ניידים צוברים חום ובמהלך פעילותם יכולים להתחמם יותר מידי , חימום יתר שכזה יכול לגרום להאטה משמעותית בתפעול המחשב ולעיתים אפילו להשבתה מוחלטת של המחשב הנייד. כדי למנוע מצב כזה מומלץ לבדוק שפתחי האוורור של המחשב אינם חסומים.

נשפך לכם משקה על המחשב? כל שעליכם לעשות זה לפעול במהירות, קודם להפוך את המחשב במהירות כך שהנוזל יצא החוצה ולא לתוך המחשב לאחר מכן לשים מגבת בין המקלדת למסך ואס לסגור באופן מיידי את המחשב, להשאיר אותו הפוך ולהביא את המחשב הנייד למעבדת מחשבים שם טכנאי המחשבים יערוך בדיקה יסודית יותר ינקה אותו בצורה מקצועית וזהירה . זוהי פעולה חשובה מאד כדי למנוע נזק משמעותי ברכיבים של המחשב. הטכנאי יאלץ לפרק את המחשב ולייבש את כל החלקים. לאחר מכן להרכיב את המחשב הנייד למצבו המקורי, מומלץ לעשות זאת במעבדה מקצועית שכן ישנם טכנאים שאינם מתמחים ויכולים לגרום נזק.

הפעלת המחשב תתבצע רק לאחר שחזר בריא ושלם ממעבדת התיקונים. בכל מקרה רצוי להימנע משתייה ואכילה בקרבת המחשב, כך תמנעו את התקלה הבאה .

ואם בכל זאת אחרי הכל המחשב שלכם עדיין לא משתף פעולה ויש תקלה חמורה יותר אם זה בלוח האם רצוי מאד להגיע למעבדת מחשבים שם טכנאי מחשבים יקבע אם יש להחליפו או לייבש את החלק הרטוב.

גם לאחר שהמחשב חזר מתיקון כדאי לבדוק את הדברים הבאים: עוד במעבדה עצמה לבדוק שהמחשב נדלק והוא תקין וכל חלקיו הפנימיים עובדים כגון סאונד, מקלדת, לוח המגע, יציאות ה USB ושהמחשב עובד כשהיה לפני הנזק יחד עם זאת חברה אמינה ומקצועית תדע לספק לכם אחראיות ותמיכה על התיקון. לבקש פירוט מדויק של התיקון מה הוא כולל מה הוחלף וכיצד התבצע כך במידה ובעתיד יהיו תקלות דומות תדעו במה מדובר.