ההבדלים בין שרת VPS לשרת פיזי

אם שרתי VPS לא היו קיימים בטכנולוגיה של ימינו, הרי שהעולם היה "נכבש" על ידי חוות שרתים פיזיים. במילים אחרות, קיומם של שרתי VPS מאפשרים למעשה ריבוי שרתים וירטואליים. ועל מה הם מבוססים? בואו נדון בכל מה שקשור לשרתים וירטואליים פרטיים, שרתים פיזיים ומה שבין לבין.

שרת VPS נקרא גם שרת וירטואלי פרטי, כאשר שרת זה נמצא למעשה בענן. השרת הווירטואלי מציע חלופה לשרתים הפיזיים שהכרנו פעם, לרוב שרתים מסוג DEDICATED. השרתים של "פעם" היו שרתים פיזיים אשר הצריכו המון חומרה ותשתיות. בימינו הנוכחיים, עדיין ישנן תשתיות פיזיות ושרתים פיזיים, אבל למעשה התשתיות האלו מהוות בסיס עבור ריבוי שרתים וירטואליים. מה זה אומר? זה אומר בעצם, שעל גבי תשתית שהיא שרת פיזי – ניתן להתקין שרתים רבים.

לשם מה צריך שרתי VPS ובמה הם מסייעים לנו?

שרתי VPS מאפשרים להם פונקציות אחסון שונות, כמו כן פונקציות מייל, פונקציות מסדי נתונים ועוד. על שרת VPS ניתן גם לאחסן קבצים מסוגים שונים, לאחסן אתרי אינטרנט, אפליקציות ועוד. עכשיו, חשוב להבין משהו קריטי לגבי שרתים מהסוג הווירטואלי – הם מהירים יותר לרוב.

אם שרת מסוים עובד על ענן, הוא לרוב יעבוד בטכנולוגיה מהירה ועדכנית שמאפשרת לכם להנגיש אתר אינטרנט איכותי לקהל היעד שלכם. הנגשת האתר היא קריטית, מאחר שבסופו של דבר, אם האתר יזחל ויהיה איטי מאוד, הגולשים פשוט יינטשו אותו. ומעבר לכך שהגולשים שלכם יהיו עשויים לנטוש אתר איטי, זה גם יפגע כנראה בתהליכי קידום ושיווק שונים.

האם אחסון אתר בשרת VPS קשור לתהליכי קידום אתרים?

בהחלט כן. אם אתר אינטרנט מסוים מאוחסן על שרת פיזי שזוחל ולא זז, הרי שגוגל יסמן את האתר הזה כאיכותי פחות. וכשאתר אינטרנט מסומן על ידי גוגל בתור אתר בעייתי, תהליכי הקידום והשיווק של האתר כנראה ייפגעו גם הם.

אם אתם מעוניינים לבנות אתר אינטרנט ולהשמיש אותו עבור גולשכם, אתם תהיו מעוניינים שהם יוכלו לאתר בקלות את האתר שלכם במהלך חיפושיהם. ובכדי לאפשר להם לאתר את אתר העסק שלכם בקלות, אתם תצטרכו להשקיע המידה מסוימת בתהליכי הקידום והשיווק שלכם. מה שיאפשר לכם לצלוח את התהליכים האלו נכון, זה אחסון האתר והפונקציות שבו בשרתי VPS.

האם ניתן לרכוש אחסון בשרתי VPS לבד?

אם תרצו, תמיד תוכלו להסתייע בחברות אינטרנטיות למטרת בניית אתר ואחסונו בשרת וירטואלי. יחד עם זאת, ניתן גם פשוט להקליד בגוגל משהו בסגנון "רכישת אחסון בשרת VPS". זה כבר יוביל אתכם אל מספר חברות אשר מוכרות אחסון בשרתים אלו.

בין אם אתם מוכרים סחורה מסוג כזה או אחר, או בכלל מספקים אולי שירות כלשהוא, זכרו כי אתר האינטרנט שלכם חייב להיות איכותי ומתפקד. כאשר השרת מהיר ואיכותי, הפונקציות השונות באתר יושפעו מכך בהתאם.