מה אתם יודעים על גיבוי שרת וירטואלי?

גיבוי שרת וירטואלי הוא העתקת נתונים המוחסנים בשרת וירטואלי, כדי להגן מפני אובדן נתונים. ניתן לבצע גיבויים של שרתים וירטואליים באמצעות תוכנת גיבוי רגילה, אותה אפשר להתקין בכל מחשב, והגיבויים יפעלו כרגיל לכל יעד גיבוי. 

מוצרי גיבוי ספציפיים של וירטואליזציה, מתממשקים ישירות לפלטפורמת שרת וירטואלי בענן, כך שאפשר לבצע שחזור מהיר ומלא של המחשב. 

שרת וירטואלי בענן מתאים לכל עסק

בדומה לטכנולוגיות רבות שהיו זמינות בעבר רק לארגונים גדולים, גם וירטואליזציה מלאה של הארגון, וגם שרתים וירטואלים בענן מפוצלים לשימוש של עסקים קטנים. זוהי טכנולוגיה שאינה ניתנת להחלפה, למרות שחשוב שלא לבלבל בין שירותי מחשוב ענן לבין וירטואליזציה.

ברשתות ארגוניות משתמשים לרוב באפשרויות גיבוי שרת וירטואלי ביחד עם וירטואליזציה, לבניית תשתית ענן פרטית. יחד עם זאת, מבחינת רוב העסקים הקטנים, כל טכנולוגיה נפרסת בנפרד על מנת להשיג יתרונות מדידים. 

באופנים שונים, שירותי מחשוב ענן ווירטואליזציה עוזרים לבעלי עסקים להקטין את הוצאות הציוד שלהם למינימום, ומאפשרים להם לקבל את השימוש הטוב ביותר מהציוד שכבר יש להם.

אבל קודם חשוב להבין מה זה וירטואליזציה ומה זה שירותי מחשוב ענן

תוכנת הווירטואליזציה מאפשרת לשרת פיזי אחד להריץ מספר סביבות מחשב אינדיבידואליות. בפועל, זה כמו להשיג מספר שרתים לכל שרת פיזי שאתם קונים. זוהי הטכנולוגיה הבסיסית שמציעים שירותי מחשוב ענן, שניתנים על ידי חברות שיש להן מרכזי נתונים גדולים מלאים בשרתים, במטרה להניע את מגוון היתרונות שאפשר להשיג עם שרת וירטואלי בענן

שירותים אלה מחלקים את הנתונים בשרת ומאפשרים לכל לקוח לעבוד עם מופע "וירטואלי" נפרד של אותה תוכנה.

 גיבוי שרת וירטואלי הוא מונח מטריה מקיף לווירטואליזציה

שירותי מחשוב ענן מציעים לחברות גישה ליישומים מורכבים ומשאבי מחשוב מסיביים דרך האינטרנט. 

עסקים קטנים נוטים לאמץ את גישות ההתנהלות עם שרתים וירטואלים בענן באמצעות הרשמה לשירות מבוסס ענן, מאשר לבנות תשתית ענן משלהם ברשתות שלהם.

שרתים וירטואלים בענן לאפליקציות גדולות

מבחינת רוב החברות הקטנות, שירותי מחשוב ענן מציעים טכנולוגיה שמאפשרת גישה אל הנתונים המגובים באמצעות האינטרנט במקום ליישם את הגיבוי ברשת של החברה. במילים אחרות, גיבוי שרת וירטואלי מיועד לענות על צרכים עסקיים קטנים או גדולים.

שרת וירטואלי בענן מאפשר לחברות ליישם אפליקציה ברמה ארגונית כגון ניהול קשרי לקוחות (CRM), או שירותים ממוחשבים, כשכל הנתונים נשמרים באמצעות גיבוי שרת וירטואלי. השירות מציע אירוח בשרתים של ספק הענן, וההנהלה וצוות העובדים של הארגון יכולים לגשת אל הנתונים באמצעות דפדפן אינטרנט.

עסקים קטנים רבים כבר משתמשים באפשרויות גיבוי שרת וירטואלי

שירותי מחשוב ענן מציעים לעסקים קטנים וגדולים יתרונות משמעותיים, כולל התקנה קלה יותר של תוכנות; גישה לתוכנה מתוחכמת; והיכולת לנסות תוכנה לפני שרוכשים אותה. 

אם בניתם את הרשת שלכם במטרה לתמוך בצרכים עסקיים עתידיים, ויש לכם חיבור מהיר ואמין לאינטרנט, מחשוב ענן ידרוש השקעה טכנולוגית מינימלית ביותר.