בעלי אתרים, למה אתם חייבים לחבר את האתר ל-Google Search Console?

איש אינו יכול להתווכח עם העובדה שמנוע החיפוש של גוגל הוא הכלי המועדף היום על רוב גולשי האינטרנט למציאת התכנים, השירותים, המוצרים או המידע שהם מחפשים. אתר אינטרנט שרוצה למשוך אליו גולשים חייב, אם כן, לענות על דרישות האיכות השונות של גוגל ולמעשה, לנהל עמה דיאלוג תמידי. לצורך כך יצרה גוגל מבחר כלים המאפשרים לבעלי אתרים ולמקדמי אתרים לנטר את ביצועיהם ואת התאמתם לדרישות גוגל ולקיים תקשורת קבועה עם מנוע החיפוש.

כלי Google Search Console (שנקרא בעבר כלי מנהלי אתרים, Webmaster Tools) הוא אחד הכלים החשובים ביותר לניטור ביצועי האתר ולתחזוקת הנוכחות שלו בתוצאות החיפוש של גוגל, וכל בעל אתר המעוניין להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש חייב להשתמש בו בקביעות או לוודא שמקדם האתרים שלו עושה זאת. הכלי כולל מגוון דוחות שימושיים שיספקו לבעל האתר תמונת מצב עדכנית, אמינה ובלעדית על ביצועי האתר וכן כלי דיווח שונים שבאמצעותם ניתן לדווח לגוגל על נושאים שונים. לפניכם כמה מן השימושים המומלצים בכלי Google Search Console:

אחזור כמו גוגל

בכלי האחזור יכולים מנהלי האתר "להזמין" את הרובוט של גוגל לסרוק ולאנדקס דפים מסוימים באתר או אפילו את כולו. כדאי להשתמש בכלי זה לאחר שבוצעו שינויים באתר, כגון העלאת דף חדש או שינוי דף קיים, כך שהאנדוקס וההופעה בתוצאות החיפוש יהיו מהירים יותר.

סטטיסטיקות סריקה

כלי זה יציג בפניכם את מספר דפי האתר המאונדקסים בגוגל (חשוב שמספר זה יהיה פרופורציונלי למספר דפי האתר) וכן ירמוז על בעיות של זמני תגובה באתר שבהן יש לטפל.

ניתוח חיפושים

כלי ניתוח החיפושים מספק לכם מידע רב על ביצועי האתר בתוצאות החיפוש. הכלי מציג את השאילתות המובילות בהפניית מבקרים לאתר וכן את נתוני ההקלקה, יחס ההמרה והדירוג הממוצע של דפי האתר לשאילתה. את אותם הנתונים תוכלו לקבל גם עבור כל אחד מדפי האתר לפי בחירתכם.

הודעות ופעולות ידניות

חשוב לעקוב אחר ההודעות שגוגל שולח לכם לגבי האתר שאתם מפעילים. בכלי ההודעות תוכלו למצוא עדכונים, המלצות והתראות על בעיות שגוגל זיהה באתרכם, ובכלי הפעולות הידניות תוכלו לבדוק אם בעיות שונות באתר הובילו לפתיחה בבדיקה ידנית של האתר, שעלולה לגרור ענישה שתפגע בביצועי האתר לטווח הארוך. במקרה הצורך, תוכלו לבצע פעולות שונות דוגמת התנערות מקישורים רעילים, על מנת "להציל" את האתר מפגיעה קשה.

קישורים נכנסים

בכלי זה תוכלו לעיין בפרופיל הקישורים שלכם, כפי שגוגל מזהה אותו, ולנתח את איכותו ויעילותו.

מפת אתר

מומלץ להעלות לכלי את מפת האתר XML, המגדירה לרובוט של גוגל אילו דפים מתוך האתר אתם רוצים שייסרקו וכן מהי ההיררכיה ביניהם. כך תוכלו לסייע לגוגל להתמקד בדפים החשובים ביותר.

במאמר זה סקרנו רק מעט מן השימושים האפשריים בכלי Google Search Console. אתם מוזמנים ללמוד עוד על הכלי ועל מגוון כלים ואסטרטגיות נוספים לקידום האתר בקורס קידום האתרים שמקיימת חברת סאו סימפל כבר יותר מ-11 שנים https://www.seo-simple.co.il/seo-course.