חדשות הסלולר: באיזו מדינה הצרכנים נהנים באינטרנט המהיר ביותר?

איפה תיהנו מהאינטרנט הסלולרי המהיר ביותר? ולמה זה בכלל חשוב? המשיכו לקרוא ותגלו בעצמכם!

חשיבות האינטרנט הסלולרי

למרות שרובנו משתמשים בעיקר ב-wi-fi, פעמים רבות אנו מוצאים את עצמנו משתמשים באינטרנט הסלולרי, הן לגלישה באמצעות המכשיר הסלולרי עצמו, והן לגלישה עם המחשב הנייד כשאין חיבור wi-fi ראוי לשימוש בסביבה. זוהי גם הסיבה לכך, שישנה חשיבות גדולה לגלישה באמצעות אינטרנט מהיר כדי ליהנות מגלישה רציפה ומהירה.

הבדיקות

לאחרונה פורסמו תוצאות הסקר, שבוצע על ידי חברת OpenSignal הבריטית, שבדק את מהירות הגלישה באמצעות אינטרנט סלולרי במדינות שונות ברחבי העולם. בסקר השתתפו כחצי מיליון גולשים והוא נחשב לאחד הסקרים המקיפים ביותר עד כה ומסקנותיו היו מעניינות במיוחד!

מסקנה מעניינת

על פי הסקר, אין קשר בין אינטרנט מהיר לבין מצבה הכלכלי של המדינה, בה נבדקה מהירות הגלישה. ישראל לדוגמה, שנחשבת למדינה מערבית ומתקדמת, נמצאת במיקום נמוך בטבלת המדינות בעלות הגלישה המהירה באינטרנט וכך גם מדינות נוספות מיד אחרי בריטניה ומקום אחד לפני פולין. לעומת זאת, קזחסטן נמצאת במקום הארבעים ואתיופיה במקום הארבעים ואחד. המדינות המובילות בתחום האינטרנט המהיר הן:

  • מקום ראשון – סינגפור
  • מקום שני – צפון קוריאה
  • מקום שלישי – הונגריה

מהירות החיבור בסינגפור

סינגפור מציעה לתושביה אינטרנט מהיר במיוחד, בהשוואה למדינות האחרות שנבדקו בסקר, עם מהירות חיבור ממוצעת של 45.86 מגה לשנייה וכיסוי של כ-82% משטח המדינה ברשת הדור הרביעי. מהירות החיבור והכיסוי הנרחב מאפשרים לגולשים בשטח זה מהירות גלישה, שתואמת את קצב החיים המהיר בעידן בו אנו חיים.

ובישראל

בישראל, מהירות החיבור הממוצעת היא 21.13 מגה לשנייה וכיסוי רק של כ-57% משטח המדינה ברשת הדור הרביעי. התוצאה היא, גולשים מתוסכלים רבים, שמנסים לגלוש ברשת האינטרנט ונאלצים להמתין זמן רב, ביחס לגולשים לאותם האתרים במדינות אחרות ברחבי העולם, עד לטעינת דפי האינטרנט.

אנחנו לא לבד!

כאמור, סמוכות אלינו במיקום הנמוך מדינות נוספות, מהן היינו מצפים למהירות גלישה גובהה יותר. אחת הדוגמאות היא ארצות הברית, בה מהירות הגלישה היא נמוכה באופן משמעותי ממהירות הגלישה בישראל וגם גרמניה, שנמצאת במקום הארבעים וחמישה, שני מקומות מתחת לישראל.

אפשרויות לשיפור

מהסקר שנערך עולה, שיש הרבה מקום לשיפור מבחינת אינטרנט מהיר בארץ ולראיה – מהירות הגלישה במדינות אחרות. כלומר, עם שיפור התשתיות ניתן להגיע לתוצאות טובות הרבה יותר מאלו הקיימות כיום והבשורה הטובה היא שסביר להניח, שחברות הסלולר השונות יעבדו קשה כדי לשפר את המיקום שלנו בסקר הבא.

מה עושים בינתיים?

בינתיים, עד לסקר הבא ושיפור הביצועים של החברות השונות בארץ, ניתן ליהנות משירות של אינטרנט מהיר של סלקום לדוגמה וליהנות ממהירות גלישה גבוהה יותר מהרגיל. כמו כן, ניתן לבדוק עם הספקית כיצד ניתן להגדיל את מהירות הגלישה.