אחסון בשרת Windows

מי יותר טוב: שרת לינוקס או שרת Windows? זאת אחת השאלות הנפוצות ביותר של אנשים שבעצם מנסים לענות על שאלה אחת פשוטה – איזה שרת כדאי לי לבחור לאחסון האתר?

התשובה בקצרה היא לא מי יותר טוב, אלא עבור מה ישמש האחסון. מרגע שנבין כיצד בנוי האתר שנרצה לארח על השרת, התשובה לסוגיית המאבק הנצחי בין שרתי Windows ללינוקס תהיה קלה יותר.

מי משתמש בשרת Windows?

שרתי Windows משמשים בעיקר אתרים הפועלים בסביבת פיתוח של מיקרוסופט. אתרים שפותחו בסביבת ASP.NET ייהנו מתאימות מלאה עם עבודת השרת.

חשוב לציין שעם השנים שכללה מיקרוסופט את יכולות השרתים שלה, כך שהם מסוגלים לאחסן ולהריץ גם אתרים המבוססים על PHP, כמו וורדפרס. למרות זאת, כאשר מדובר באחסון אתרים מבוססי PHP, הסביבה הטבעית תהיה שרתי לינוקס.

ולמען הסר ספק, אין קשר בין השרת שבו יאוחסן האתר לבין מערכת ההפעלה של הגולשים או של בעל האתר. מערכת ההפעלה מתייחסת לזו המותקנת על השרת. השרת יודע לתת מענה לגולשים מכל סוגי מערכות ההפעלה.

מה ההבדל בין אחסון Windows ללינוקס?

כיום שני סוגי השרתים מציגים ביצועים יציבים ועם רמות אבטחה משביעות את הדעת. ננסה להבין מהם ההבדלים המרכזיים בין סוגי השרתים:

שפות תכנות ותוכנות נתמכות דומיננטיות:

חלונות: ASP.NET, Perl, PHP, FrontPage

לינוקס: PHP, Perl, Python, C++

מסדי נתונים עיקריים:

חלונות: MS SQL

לינוקס: MySQL

שימושיים מובילים של מפתחים:

חלונות: יישומים ואתרים ספציפיים המתבססים על סביבת Windows.

לינוקס: יישומי רשת ואתרים רבים המבוססים על קוד-פתוח, כמו אתרי וורדפרס, ג'ומלה ודרופל.

ממשקי ניהול האחסון הנפוצים:

חלונות: Plesk

לינוקס: cPanel

כמה זה עולה לי?

עלויות האחסון בשרתי Windows הן לרוב יותר יקרות מאשר בשרתי לינוקס. הסיבה לכך נעוצה במודל הרשיונות. בעוד שלינוקס היא מערכת הפעלה הכתובה בקוד-פתוח, ואין צורך בתשלום עבור רשיון השימוש בה, ב-Windows המצב שונה. מערכת ההפעלה חלונות מבית מיקרוסופט כרוכה בתשלום, מה שגורר מחיר גבוה יותר לעומת שרתי לינוקס.

אחסון על גבי השרת מתחיל מכמה עשרות בודדות של שקלים עבור אתרים פרטיים ואתרים עסקיים קטנים, ויכול להגיע גם למאות שקלים עבור חבילות אחסון המתאימות לאתרים גדולים בעלי תעבורה משמעותית והיקף פעילות נרחב. המחיר נעוץ בהיקף הפעילות של האתר והשימוש שלו במשאבי השרתים.

למה לבחור בשרת Windows?

אם מחיר תוכניות האחסון בשרתי Windows גבוהים יותר משרתי לינוקס, למה יש עדיין אנשים שבוחרים בהם? ובכן, לשרתי חלונות יש בכל זאת כמה שימושים שמובילים את בעלי האתרים ישירות אליהם.

אחסון ווינדוס קשור לסביבת ה-.Net, כך שהם הבחירה הראשונה עבור מפתחים ב-ASP.NET.  מלבד זאת, עם הארגון משתמש בבסיסי הנתונים Access מבית מיקרוסופט, שרתי Windows הם האפשרות הבלעדית עבור הפעלה תקינה שלהם. הדבר תקף גם עבור שירותי ה-SharePoint.

השאלה בבחירת שרת לאחסון אתר היא לא מי יותר טוב, אלא מי יותר מתאים לאתר. אם אתם מפתחים אתר בסביבת מוצרי מיקרוסופט, התשובה היא שרתי Windows. אם אין לכם צורך ספציפי דווקא בהם, שרתי לינוקס הם הפתרון המתאים. כדאי להתייעץ עם חברת אחסון בנוגע לתוכנית המתאימה לאחסון האתר. חברה אמינה, ובארץ תוכלו למצוא כמה כאלה, ביניהן SweetHome הוותיקה, תדע לתת תשובה לכל שאלה בנושא ולשפוך אור נוסף על בחירת השרת המתאים לאחסון האתר.