ישנן לא מעט חברות אשר ממשיכות לגייס עובדים, בכל מצב ובכל תקופה כלכלית. אם בעבר תהליך הגיוס התמקד בעיקר בפרסום של מודעות בעיתונות או תלייה ידנית של מודעות על לוחות המודעות בעיר, היום העולם עבר לשיטות הרבה יותר מתקדמות. כל חברה שמחפשת לגייס עובדים, אם מטעמי גדילה והתפתחות ואם מטעמי עזיבה של עובדים וותיקים, דואגת למקד את מירב החיפושים און ליין. האינטרנט מפוצץ היום בכמות עצומה של אתרי דרושים שונים, חלקם מתמקדים בתחומים מסוימים, בעוד אחרים פתוחים לכל תחום ולכל מקצוע. רוב האנשים שמחפשים עבודה, יפנו קודם כל לאינטרנט על מנת להבין את מצב השוק ולראות אילו הצעות יכולות לעניין אותם. לכן חברה שמעוניינת לגייס עובדים, חייבת להשקיע במודעת הדרושים שלה, על מנת למשוך כמה שיותר עובדים פוטנציאליים.
טיפים שכל חברה מגייסת חייבת לקחת בחשבון
כאמור, האינטרנט הפך בשנים האחרונות לזירה החשובה ביותר לצורך גיוס עובדים. זוהי הזירה היחידה שמכילה את כל המועמדים הפוטנציאלים שיתאימו לחברה שלכם, החוכמה היא רק ליצור מודעה שתהיה מספיק אטרקטיבית על מנת לגרום להם להתעניין בה. חלק מהחברות פונות למדיות ולרשתות החברתיות, היות ולא מעט מועמדים נוהגים לשוטט במדיות האלה. חברות רבות בוחרות להשקיע במציאת עובדים דרך הפייסבוק, לינקדאין, דהמרקר קפה ועוד. זוהי נישה נפלאה שיש להשקיע בה על מנת להגדיל את אחוז החשיפה, ותוך כדי להשקיע במיתוג של החברה. מעבר לכך, מומלץ לפנות למספר אתרי דרושים ידועים ומוכרים, על מנת לפרסם דרכם את מודעת הדרושים. אנשים רבים נוהגים לפקוד על בסיס יום – יומי את אתרי הדרושים השונים, ולכן כדאי להשקיע ולפרסם לפחות ב – 3-4 אתרים שונים. מומלץ לנסח מודעה ברורה ומדויקת, אשר תציין במפורש את כל הדרישות הרלוונטיות לעבודה ותספק הסבר מוחשי לגבי התפקיד.
לסיכום, ניתן למצוא לא מעט טיפים למציאת עובדים אונליין, אך חשוב בעיקר להיצמד לעקרונות המנחים. יש צורך לרשום מודעה ברורה ומפורטת, לפרסם אותה במספר אתרי דרושים מרכזיים ואף לחשוף אותה למדיות החברתיות על מנת להגדיל את החשיפה.