קידום אתרים בצפון בעידן הסלולר

קידום אתרים הוא תחום ותיק (יחסית כמובן, שהרי האינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו רק בדור האחרון). זהו גם תחום דינמי מאוד, שמתאפיין בשינויים תכופים ודרמטיים למדי, בין השאר בשל עדכונים שונים של גוגל וכן לנוכח תמורות משמעותיות בהרגלי הגלישה של כולנו. אחת המגמות הבולטות האחרונות היא הנפח ההולך וגובר של גלישה דרך הטלפונים הסלולריים, ומאחר שלגלישה שכזו ישנם מאפיינים ייחודיים אך טבעי הוא שגם קידום אתרים בצפון יושפע מכך ויחייב היערכות מיוחדת.

מה כולל העדכון של גוגל מ-2015?

כל עדכון של גוגל משפיע כמובן על עבודתם של מקדמי אתרים בצפון וכך היה גם באפריל 2015, כשחברת הענק פרסמה כי ביצעה עדכון באלגוריתם לפיו היא מדרגת אתרים במובייל, ובפרט הוסיפה פרמטר רב חשיבות – Mobile Friendly.

ה"ידידותיות למובייל" כשמה כן היא, מתארת את מידת הידידותיות של כל דף בכל אתר ביחס למי שגולש אל אותו אתר בעזרת טלפון נייד חכם.

מאחר שלרוב האתרים מגיעים גולשים רבים דרך הסמארטפונים הרי שאין כמעט קידום אתרים בצפון שלא נדרש להתאים את האתר לגלישה שכזו כך שהציון בקטגוריית ה-Mobile Friendly יהיה גבוה ככל האפשר.

בין הצעדים אותם נוקטים מקדמי אתרים בצפון ניתן לציין את הפיכת האתר לתמציתי, את קיצור זמן העלייה שלו וכן את הפיכתו לפשוט ואינטואיטיבי לניווט וביצוע כל פעולה שהיא.

קידום אתרים בצפון – דגשים נוספים

מאפיין חשוב נוסף של הגלישה דרך הסמארטפונים הוא המספר הרב יחסית של חיפושים מבוססי מיקום, כלומר שאילתות שיש בהן אלמנט גיאוגרפי (למשל "פיצה בעפולה", "חנות פרחים בקריות", "צימרים זולים בראש פינה" וכו').

באופן טבעי קידום אתרים בצפון מושפע גם ממגמה זו. לא בכל מקרה יש להתייחס לממד זה, שהרי אם למשל אנחנו רוצים לקדם חנות נעליים מקוונת אין משמעות לאזורים גיאוגרפיים, אולם כאמור בחלק גדול מהקמפיינים שמטרתם היא לקדם אתרים בצפון יש לבצע מספר צעדים בהקשר זה ובפרט להשקיע בקידום עבור ביטויי מפתח שכוללים את המילה "בצפון" או שמות של ערים ספציפיות, וכן מומלץ להעשיר את האתר בתכנים בעלי אופי מקומי (למשל אתר של צימר בראש פינה יכול להוסיף המלצות לטיולים באזור).