כיצד תדעו שספק האינטרנט שלכם איכותי?

כדי שנוכל לגלוש באינטרנט, אנחנו צריכים להיות מחוברים לשתי חרות שונות. חברה אחת מספקת לנו את התשתית – וכיום אלו הוט או בזק. החברה השניה היא ספקית האינטרנט, והיא זו שבפועל מזרימה את הנתונים ומחברת אותנו לאינטרנט. כיום, פועלות כמה וכמה ספקיות אינטרנט שונות בישראל, ולעתים אפשר שאתם שואלים את עצמכם, האם הספקית שלכם באמת מספקת לכם שירות טוב? האם באמת היא מספקת לנו מהירות גלישה איכותית כמובטח? איך בכלל מודדים איכות של ספק אינטרנט? הנה כמה דברים שתוכלו לבחון, על מנת שתדעו שבאמת עשיתם עסקה טובה.

כך בוחנים את הספקיות

  • בדיקת מהירות הגלישה – כשאתם רוכשים חבילה לגלישה באינטרנט, אתם רוכשים אותה תמיד במהירות מסוימת – מהירות של 10 מגה, 50 מגה, 100 מגה, וכיו"ב. איך בודקים שאתם באמת מקבלים מהירות סבירה. יש כיום לא מעט אתרים שישמחו לבדוק לכם בחינם את מהירות הגלישה שלכם! כשאתם עושים את המדידה באינטרנט, ראו האם זה באמת מקביל והגיוני לחבילת הגלישה. אם אתם מקבלים נתונים שסותרים – צרו קשר עם הספקית ודווחו לה שאתם לא מקבלים מהירות גלישה כמובטח ושהפערים בין הרצוי למצוי הם גדולים במיוחד. לעתים תוכלו כך להתמקח, להוריד מחיר, או שפשוט תבינו שכדאי לפנות לספקית אחרת.
  • זמינות לטיפול בתקלות – לרוב, מידת השירות של הספק תתגלה ברגע הקריטי שבו יש לכם תקלה באינטרנט. תקלות הן כמובן חלק מהחיים, אבל אז עולה השאלה האם ספק באמת עושה הכל כדי לטפל בבעיה? האם המוקד עונה לכם בכל שעה ותוך זמן סביר? האם המוקדנים הם אדיבים? האם הם מסבירים לכם איל ודברים עליכם לעשות? האם טכנאי מגיע עד לבית שלכם ללא תשלום נוסף? אלו היבטים קריטיים וחשובים. אם הספק מתמהמה יותר מידי ולא נראה שהוא מטפל בנושא – זו בהחלט נורה אדומה שמאותת לכם שכדאי לעבור לספקים אחרים.
  • המחיר – לפעמים יש לנו תחושה שביחס למהירות הגלישה שאנו מקבלים, הרי שהמחיר שאנו משלמים לספק הוא פשוט גבוה מידי. האם יש אפשרות לעבור לספק אחר? התשובה היא חיובית, אבל תלויה. כדאי מאד לפנות לכמה וכמה ספקיות אינטרנט שונות, ולבחון אילו מחירים תוכלו לקבל אם תעבור אליהן. הספקיות שמחות מאד למעבר אליהן ולא פעם ישמחו להציע לכם מחירים אטרקטיביים. המחיר לא מספיק אטרקטיבי? נסו להתמקח, ואם זה לא עובד, כנראה שהספקית הנוכחית שלכם פשוט נותנת לכם כבר מחיר סביר.

אל תהיו שאננים לעולם

בעבר היינו אומרים לכם שאין שום טעם לעבור בין הספקיות, כי אתם כבולים בהתחייבויות לפחות לשנה. אולם העידן הזה כבר תם. כיום, אסור לאף ספקית לחייב אתכם, אפילו לא ליום אחד. ביום שבו אתם תרצו להתנתק – אתם תהיו רשאים לעשות זאת! לכן, אפשר לעבור באופן חופשי, ולקבל שירות איכותי בכל מצב.

Leave a Reply